Gruppträning

Smågruppsträning – där din träning är i fokus.

Hos oss tränar vi i mindre grupper upptill 10 deltagare. Varför?

Du som deltar får vid varje träningstillfälle otroligt kvalitativ träning där instruktören har möjlighet att ha stort fokus på samtliga deltagares individuella utförande och teknik. Träning i mindre grupp gör också att vi tillsammans kan anpassa övningar, upplägg och intensitet utifrån era olika nivåer och förutsättningar så att du ska få ut så mycket som möjligt av din träning. Din träning blir alltså både effektiv och säker! Inte minst skapar det en otroligt fin gemenskap och en stark teamkänsla.

Seniorträning

Hos oss kan du delta i våra specialgjorda- och anpassade gruppträningspass för dig som är senior 65+. Träningen är varierande och lämpad för dig så att du ska kunna bevara och förbättra de förmågor som har otroligt stor betydelse i stigande ålder, så som styrka, kondition, koordination och balans. Vi tränar tillsammans två gånger i veckan. På måndagar fokuserar vi på individuellt utförande med olika redskap och på torsdagar tränar vi cirkelpass.

Tabata

Tabata är en högintensiv intervallträningsform. En intervall är totalt 4 minuter där du jobbar så intensivt du kan under 20 sekunderx8 och vilar 10 sekunder däremellan. Varje intervall har olika fokus och består av olika övningar med varierande redskap. Efter alla intervaller har du kört genom hela kroppen som utmanat både styrka och kondition. Du bestämmer såklart ditt eget tempo och lägger intensiteten helt på din lämpliga nivå! Men ett perfekt pass för dig som vill få ut maximalt resultat av din träning på 45 minuter!

Intervall cykling

Ett 30-minuters högintensivt intervallträningspass på cykel. Här används cykeln som verktyg för att pusha din gräns och ta din träning till en helt ny nivå! Ett tufft men tidseffektivt pass där van som ovan motionär kan utmana sin maxnivå utifrån sin individuella träningsnivå. Hög puls, korta och intensiva intervaller med måttlig vila.

Cage Training

Cage training är ett stationsbaserat pass där vi jobbar runt cagen/”boxen” i performance studion med olika tillhörande redskap. Tillexempel skivstång, slam/wallball, sandbag, gummiband och TRX. Passet involverar övningar med lättare vikter och egen kroppsvikt med fokus att utmana och utveckla funktionell styrka, explosivitet och kondition. Instruktören avslutar alltid passet med 5-10 minuters ”surprise” som varierar från gång till gång.

Intervall

Ett högintensivt intervallpass där du tränar både styrka och kondition under olika långa tidsintervaller. Både med yttre vikt samt med egen kroppsvikt. Vi strävar efter att ta ut oss maximalt i varje intervall där du utmanas att pusha dig själv och dina gränser. Men du bestämmer såklart ditt eget tempo och lägger intensiteten helt på din lämpliga nivå.

Ett grymt och effektivt pass för kondition, explosivitet, styrka med en hög förbränning.

Booty Alert

45 minuters ren rumpträning. Fantastiskt! Instruktören har valt ut de allra bästa och mest effektiva övningarna för dig som önskar utveckla din sätesmuskulatur. Varje gruppdeltagare har sin plats och sina redskap och jobbar på tid. Vi strävar efter att hitta fullständig kontakt i sätet vid samtliga övningar och repetitioner.

Power Hour

Boosta upp lördagen med power hour! Ett helhetspass som inkluderar både kondition och styrka. Inslag med spinning, funktionellt, fria vikter, kroppsvikt, explosivitet, intervall, uthållighet och en massa skojigheter. En härlig variation varje helg med andra ord!

Get fit with Besse

Vill du komma i form? Söker du en extra kick? Då är detta passet för dig som vill börja från början och bygga upp en stark och hälsosam kropp. Vi fokuserar på uthållighet, balans, styrka och explosivitet.

Sixpack & Core

Är du ute efter riktigt tuff coreträning? Då är sixpack & core rätt pass för dig. Under 30 minuter har vi fokus enbart på din core och magmuskler. Du utför varje övning mellan 30–50 sekunder där syftet är att du ska bryta ner musklaturen på rätt sätt och uppleva bästa möjliga kontakt.

Stretch it

Känner du dig spänd och kanske lite stel? Detta passet är för dig som inte stretchar regelbundet men önskar att göra det. Vi stretchar ut hela kroppen, stora som små muskler. Under 30 min stretchar vi tillsammans för att motverka spända muskler till en härlig lugn musik.